Перше покоління моделі з шильником Q5 випускається з 2008 року, але незважаючи на досить молодий вік, Audi Q5 вже встиг опинитися в лідерах преміям сегменту, де крім нього впевнено себе почувають BMW X3 і Mercedes-Benz GLC. Не так давно до когорти зазначених кроссоверів приєдналися новачки - Jaguar F-Pace и Porsche Macan, які змогли за короткий час здобути імідж спортивних і розкішних позашляховиків.
Нове покоління Audi Q5 побудовано на компонентах концерну VW, а саме шасі - MLB Evo. Ця сучасна конструкція лежить в основі седану A4 та повно розмірного кроссоверу Q7. При довжині 4 метра і 66 см, ширина нового Q5 складає 1 метр і 89 см. Конкуренти мають схожі габарити, тому говорити про переваги поки зарано. У будь-якому випадку, перехід на платформу MLB Evo, дозволив виробнику зменшити масу автомобіля на 90 кг, що в свою чергу призвело до зменшення витрати палива.
На початку продажів Audi Q5, клієнти будуть обмежені всього трьома варіантами моторів. 2-літровий бензиновий та дизельний двигуни генерують 250 та 190 к.с. відповідно. В одно час, для справжніх шанувальників марки німці підготували версію Q5 обладнану потужним 6-циліндровим турбодизелем на 265 к.с. та 620 Нм крутного моменту. В парі з 4-циліндровиками агрегатується 7-диапазонний автомат, а для топового двигуна доступна 8-ступенева трансмісія та повноцінний повний привід Quattro. Навіть ще до початку офіційних продажів зрозуміло, що найбільш затребуваним агрегатом стане 2-літровий дизель, який вдало поєднує достатню потужність с невеликою витратою пального.
Безперечною перевагою нового Q5 безумовно є його сучасність та різноплановість. Ви тільки уявіть собі, що позашляховик може мати два типи привода, чотири типа підвіски та величезну кількість опцій та додаткового обладнання, яке може встановлюватись на автомобіль в залежності від фінансової спроможності потенційного власника. В наступному році німці планують презентувати спортивну версію Audi SQ5 та пагін гібридну модифікацію кроссовера.
Завдяки плідній праці інженерів, Q5 став одним з найбезпечніших автомобілів у світі. Цей факт не заважає йому бути комфортним і зручним для водія та пасажирів. Автоматично керовані амортизатори та пневмопідвіска відпрацьовують на відмінно, що не може на дивувати. На дорозі кроссовер демонструє чудову керованість, тому навіть BMW X3 вже не є орієнтиром для фахівців авто індустрії. На рульовому управлінні вистачає зворотного зв’язку та чутливості, які притаманні більш компактним автомобілям. Серед трьох варіантів моторів нам пощастило спробувати два варіанти Q5. Першим до нас потрапив позашляховик, обладнаний 2-літровим бензиновим двигуном на 250 коней. З місця до першої сотні нам вдалося розігнатися за 7,2 секунди. Виявляється у новинки досить непогана динаміка…
Зовсім інше враження залишив після себе 6-циліндровий дизельний двигун. Величезний показник крутного зусилля просто виштовхує автомобіль вперед з неймовірною швидкістю. Сучасний V6 перетворює сімейний кроссовер в заряджений суперкар, адже з 0 до 100 км/ч машина розганяється за 5,3 секунди. Найбільшим недоліком топової версії є її вартість, яка стартує з позначки в 50 тисяч євро.
Зміна профілю їзди передбачає різні налаштування системи Audi Drive Select, яка відповідає за роботу дросельної заслінки, системи контролю тягового зусилля, коробки перемикання передач та рульового управління.
Якщо з технічними характеристиками все зрозуміло, то зовнішній вигляд тільки підтверджує консервативну політику бренду. Передня частина позашляховика виконана в агресивному стилі та має багато спільного з старшою моделлю Q7. Широкі боки придають новачку впевненості та солідності. За окрему плату передні фари отримають фірмові матричні світлодіоди.
Для нового Q5 доступні легкосплавні колеса від 17 до 21 дюйма, 14 кольорів фарбування кузова та декілька варіантів обвісу.
В середині Q5 нас зустрічають якісні матеріали та сучасна мультимедійна система під назвою MMI. Панель приборів презентована у вигляді віртуального кокпіту розміром 12,3-дюми. Інформаційно-розважальні функції покладені на 8,3-дюймовий екран, який розміщено по центру торпедо. Управляти нею можна як за допомогою дотиків так і використовуючи спеціальну поворотну шайбу.
В максимальній специфікації система MMI Navigation Plus включає в себе SIM-карту за допомогою якої можна користуватися 4G і Wi-Fi. Також відомо, що Audi надає підтримку програмного забезпечення Apple CarPlay і Android Auto.
Багажний відсік в Audi Q5 є досить великим і місткім, його об’єм коливається від 550 до 610 літрів. При складених задніх сидіннях об’єм відсіку збільшується до 1550 літрів.
Після напруженого драйву час виставляти оцінки…
Порівняльна таблиця (максимальна кількість балів, якщо оцінка - 10)
Параметри |
Audi Q5 |
Mercedes-Benz GLC |
BMW X3 |
Зовнішній вигляд |
10 |
10 |
9 |
Базова комплектація |
8 |
8 |
7 |
Опції (пакет) |
7 |
7 |
7 |
Якість обробки салону |
10 |
9 |
8 |
Прохідність |
5 |
5 |
5 |
Шумоізоляція |
10 |
10 |
9 |
Розгін |
9 |
8 |
9 |
Гальмування |
10 |
10 |
10 |
Престижність володіння |
10 |
10 |
9 |
Втрата в ціні |
7 |
8 |
7 |
Вартість |
6 |
7 |
8 |
Безпека |
10 |
10 |
10 |
Витрати пального |
8 |
7 |
7 |
Витрати на обслуговування |
6 |
6 |
6 |
Керованість |
9 |
8 |
10 |
Дизайн |
8 |
9 |
8 |
Індивідуальність |
7 |
8 |
7 |
Вартість додаткового обладнання |
6 |
7 |
7 |
Дилерська мережа |
8 |
8 |
9 |
Надійність |
9 |
9 |
9 |
Всього: |
163 |
164 |
161 |
Місце: |
2 |
1 |
3 |
Головною несподіванкою стало перше місце Mercedes-Benz GLC, який з відривом у один бал таки обійшов Audi Q5. На третьому місці розташувався застарілий BMW X3, зірковий час баварця минув кілька років тому. Деякі експерти скептично відносяться до Мексиканських пригод компанії Audi, але судячи з фото виробництва є надія що суб’єктивна думка.
В 2017 році очікується максимальний попит на компактні преміум кроссовери, тому всі три конкурента зможуть без проблем знайти свого покупця. Вам тільки залишається зробити вірний вибір…